Org. nr.: 993 943 924 Kontonr.: 4230 06 57308 Vipps: #93873
Logg inn

NC1 IL Sverre

Her kommer en liten rapport fra sidelinjen. Ønsket er at alle som har interesse for Gauldal Sykleklubb og sykling kan ha glede av å lese. Det er ikke en rapport om hvordan de ulike rytterne presterer, det har jeg ikke forutsetning for å skrive så mye om, men skriver generelt. Det var rankingritt med gode resultater på lørdag.

Norgescupen 2019 startet på ordentlig i dag, på et vis er Skogn en hjemmebane også for Gauldal. Tror vel alle var fornøyde med å kunne kjøre i underkant av 2 timer i bil, istedenfor å sette seg i bilen i 16 tiden i dag for å kjøre fra «sørafor» og hjem, som man skal gjøre senere i sesongen!

Rammen rundt sykkelrittet var den aller, aller beste, sol og temperatur på over 20 +. Løypa var på 2,5 mil og skulle kjøres x-antall ganger etter hvilken klasse som kjørte. Ida spurtet i mål til 3.plass, ellers må jeg vise til resultatlister for å plassere rytterne. Erik kjørte offensivt fra starten på senior og var i et brudd. Det er uhyre viktig å kjøre med vilje, med mål om å være helt i front fra start. Sykling, ja det handler om «watt», men det er en helt spesiell idrett der man må bruke sin «watt» riktig. På mange måter kan man sammenligne denne idretten med et spill der man blander teknikk, taktikk, «watt», lagspill, der man konkurrerer i mange timer, der den psykiske styrken ofte er avgjørende helt til slutt. Må jo bare si at det nesten kom en tåre i øyekroken da Idar Andersen kom syklende alene til mål i dag, ikke i Gauldalstrøya, men allikevel. Mine tanker gikk tilbake da han syklet sitt første ritt, en tynn, beskjeden gutt, hjelmen på skakke og i knestrømper. Gauldal Sykleklubb hadde akkurat kjøpt inn to klubbtelt slik at de som var nye og ikke kunne «skru» kunne få hjelp, slik at klubbens medlemmer kunne samles og jobbe sammen, bli kjent. I dag var det lett å finne «Gauldalsteltet» med mange hyggelige folk.

Jeg opplevde å se et lag som har mye energi og vilje, som er ferskt og trenger å sykle lange ritt, trenger å erfare at man faktisk kan, at man faktisk er bra nok til å ta sjansen. Veldig, veldig bra at alle seniorene faktisk kom til mål på en meget anstendig måte, der de hadde snakket sammen, oppmuntret hverandre på en positiv måte. Og jeg hadde «langejobben» sammen med flere, ikke rakk jeg å ta noen bilder, nesten ikke å se hvem som satt i feltet. Anbefaler å ta en titt på resultatlister og bilder på NCF sine sider (i skrivende stund fant jeg ikke noe).

Lykke til med neste ukes trening, hver dag like viktig om det skal trenes hardt eller rolig. Fokus på neste ritt, glede i hverdagen.

Resultat tempo

Resultat fellesstart

MB 300 tra MS 300 tra EVVS 300 tra  Dare BIORACER logo   GB 300 tra R1000 300 tra