Org. nr.: 993 943 924 Kontonr.: 4230 06 57308 Vipps: #93873
Logg inn

VM Landeivei 2018

Årets Vm går i Østeriket og startet 23 September og går helt til den 30 September.

To tidligere Gauldal syklister er tatt ut til å representere Norge. Idar Andersen som iløpet av denne sesongen tok steget opp til kontinetal laget Uno-X Development team fra vårt elite lag i Gauldal. Han skal sykle fellesstart den 28 September i klassen U23. Han er en av 5 nordmenn som skal forsvare de norske fargene. Løypen i Østeriket er hard og vi tror dette passer Idar perfekt. Han har vist gryende form.

Kommentar hentet fra sykkelforbundet:

«Vi har de siste årene klart oss veldig bra i fellesstartene for U23. I årets Tour de l’Avenir fikk Tobias Foss en 9. plass sammenlagt i rittet, som betyr topp 10 for andre året på rad. Vi har et sterkt lag og vi anser at det er her vi har den fremste sjansen for medalje.»

Ingrid Lorvik som også kommer fra Gauldal, men sykler nå for kontinentallaget Team Hitech Products, skal sykle i klassen damer elite. Hun skal sammen med 4 lagvenninder vise frem det beste i en tøff løype. Noe som vi tror passer Ingrid veldig godt. Han har nettopp gjennomført siste gjennomkjøring med meget gode resultater. Start for damene er den 29 September.

Kommentar fra sykkelforbundet:

«Det er en ekstrem tøff løype i årets VM, men vi stiller et sterkt lag til start med flere gode klatrere og Katrine Aalerud i spissen.»

Vi ønsker begge og alle de andre norske utøvere lykke til.

Gauldal SK

MB 300 tra MS 300 tra EVVS 300 tra  Dare BIORACER logo   GB 300 tra R1000 300 tra