Org. nr.: 993 943 924 Kontonr.: 4230 06 57308 Vipps: #93873
Logg inn

Ysland inn til andreplass i Morgendagens Helter-rittet

120 av landets mest lovende sykkeltalenter for junior deltok i rittet og lokale sykkeltalenter hevdet seg godt.120 av landets mest lovende sykkeltalenter for junior deltok i rittet og lokale sykkeltalenter hevdet seg godt.

Under Morgendagens Helter-rittet i Arctic Race of Norway kapret Anne Dorthe Ysland fra Gauldal sykleklubb andreplassen. Anne Dorthe født i 2002 konkurrerte mot juniorjenter 2001 og 2002-modeller. En sterk prestasjon av 16 åringen som sykler aldersbestemt enda. Rittet var i Hammerfest.

De lokale Gaudal sykleklubb-talentene Thomas Sundlisæther, Martin Lagesen Jensen, Eirin Wold Johansen, Ida Langørgen og Anne Dorthe Ysland, konkurrerte lørdag i Arctic Morgendagens Helter-rittet under Arctic Race of Norway, hvor sistnevnte kapret andreplassen. I rittet deltok 120  av de mest lovende sykkeltalentene i Norge og fem andre land, opplyser arrangøren.

Ifølge arrangøren var tidligere verdensmester Thor Hushovd full av lovord om innsatsen til rytterne fra Gauldal sykleklubb og resten av regionlaget Midt-Norge.

I jenteklassen var det Amalie Lutro fra Stavanger Sykkelklubb som kapret førsteplassen, mens Daniel Årnes fra Kristiansand CK syklet inn til førsteplass i gutteklassen.
Syklistene konkurrerte i en 7,9 kilometer lang rundløype hvor jentene fullførte sju runder og guttene syklet ti. I tillegg til de sju norske regionslagene deltok fem internasjonale lag fra Finland, Tyskland, England, Skottland og Frankrike, opplyser arrangøren.

MB 300 tra MS 300 tra EVVS 300 tra  Dare BIORACER logo   GB 300 tra R1000 300 tra